h1

Easter – Christian or Pagan?

April 7, 2012

“Acharya S is a scholar classically educated in archaeology, history, mythology and languages. Acharya specializes in religion and mythology, critiquing and comparing them, and providing unique insights into their origins. Although born into a Christian (Congregationalist Protestant) family, Acharya does not subscribe to any particular religion, nor is she a hardcore “atheist.” ”

http://www.TruthBeKnown.com

Uploaded by spaceagebachelor

*The Babylonian Origins of Easter (Ishtar)

Easter is a day that is honered by nearly all of contemporary Christianity and is used to celebrate the resurrection of Jesus Christ.

The holiday often involves a church service at sunrise, a feast which includes an “Easter Ham”, decorated eggs and stories about rabbits.

Those who love truth learn to ask questions, and many questions must be asked regarding the holiday of Easter.

Is it truly the day when Jesus arose from the dead? Where did all of the strange customs come from?

(Inspired by @oneindig klein)

Update 8-4-2012:

*FROM THOSE WONDERFUL FOLKS WHO BROUGHT YOU THE INQUISITION!

“No religion has ever set its followers free from the oppressions of the organized hierarchy of that religion (with the possible exception of the historical Jesus himself). Religion teaches unquestioning obedience. Religion is slavery. I oppose such slavery as earnestly and staunchly as my ancestors opposed the slave ships and the slave policies of the Confederacy.”

7 comments

  1. @Preacher,

    Tegelijkertijd ontspon zich op BOINNK een interessante discussie over dit onderwerp zie: “Wat wij ‘Pasen’ noemen, wat heeft dat te maken met de opstanding van Christus Jezus?”

    Ik moet het Silvia nageven ze durft dit soort dingen wel bespreekbaar te maken op haar site. De vertaler van het stuk komt ook nog regelmatig aan het woord maar wordt op het laatst door Vader Jacob, op barse toon, de les gelezen als “Sorry maar ik vind de bullshit factor van dit artikel zeer hoog. Jezus Christus is de Zoon, niet de Zon”.

    Sun — Zon— Son—Zoon? .

    Of komt het van deze site/
    http://hetuurvandewaarheid.info/2011/12/19/hoe-zit-het-nou-precies-met-pasen/

    Want vlak daarna komt Silvia met een artikel over de “Holle Aarde” wat in de kantlijk van deze site staat.


  2. @Preacher

    Misschien kan je de link van de YouTube video ook in dat artikel van Silvia plaatsen?
    Geeft de aangevallen vertaler René Voogt wat meer geloofwaardigheid.
    Als dat tenminste besteed is aan deze mensen want alles wat afwijkt van “Het verhaal” is van de satan immers?
    René Voogt ofwel Rene V. merkt heel terecht op, bij zo’n twijfelaar of ontkenner, “Je hebt zeker maar één boek in je boekenkast staan”.


    • @oneindig klein
      Het was erg vreemd nadat ik mijn post had geplaatst, hetzelfde verhaal zo’n beetje te lezen bij Boinnk! een tijdje daarna.
      Ik heb mij expres onthouden van de discussie daar, omdat ik er vanuit ging dat @René V. zijn eigen boontjes wel kon doppen.
      Ik denk ook niet dat ik hem veel goeds zou doen door mij daar mee te bemoeien.
      Velen uit de Christelijke kring bekijken mijn comments met argwaan. Waarschijnlijk gezien mijn ‘nick’ en de onderwerpen die ik aansnij.
      Ook laat ik gelovigen liever in hun waan dan die direct aan te vallen. Ook diegenen van andere geloven.


      • De uithaal op post 61 van Vader Jacob zegt genoeg.

        Rene V zei eerder (12)

        Niets anders dan smerige misleidende leugens uit de koker van de bokkenpoot. Ben ik de enige die dat hier in de gaten heeft?

        Hopelijk komt Rene V er nog op terug (als hij mag van de moderator)


  3. @oneindig klein
    Ja, ik heb het gelezen. Alles wat hun zienswijze niet onderschrijft of ondermijnt, zal wel van satan komen. *zucht*
    Het is jammer dat mensen op zo’n manier hun eigen geestelijke groei tegenhouden. Was er niet iemand die ooit zei:

    “onderzoekt alle dingen, maar behoudt het goede!”


  4. Ik denk overigens dat hij hiermee wel alles gezegd heeft wat er nog te zeggen was:

    René V says:
    7 april 2012 om 22:20

    Nou dat is wel het laatste wat ik wil!!

    Ik probeer enkel maar te delen, waar ik me nek over brak in het verleden, wat dus mijn aandacht trok, en verder in ben gaan spitten..

    Niets meer en niets minder..

    Ik heb echt de waarheid niet in pacht – ik zou ook niet willen..

    Ik kan enkel maar onder de aandacht brengen wat ik ontdekt hebt, in de hoop dat anderen het op zullen pikken, en er hun EIGEN onderzoek naar zullen gaan doen..

    We hebben hier op aarde een groot probleem – alles en iedereen gelooft maar wat hen verteld werd, zonder dat maar 1 iemand na zal zien of hetgeen dat verteld werd wel enige waarheid kent..

    Ik spoor iedereen dus aan om op zoek te gaan – voor jezelf – in je eigen tempo.. Maar als je daarin ook maar iets verder wilt komen, zul je eerst de oude ballast naast je neer moeten zetten, zodat je met een FRIS hoofd kunt beginnen..

    Lees ALLES – en geloof NIETS / einde citaat

    Voor de geïnteresseerde(n) in deze discussie zal ik de link even plaatsen:

    http://boinnk.nl/blog/31878/wat-wij-pasen-noemen-wat-heeft-dat-te-maken-met-de-opstanding-van-christus-jezus/


    • “Hear, hear”



Comments are closed.

KaTe's Kids KoVe

Stand In Truth

mynameisjoecortina

Just another WordPress.com weblog

Video Rebel's Blog

Just another WordPress.com site

Activist Post

het einde

2012 The Awakening

A resource for all souls on the journey toward building a New Earth!!

The Extinction Protocol

Geologic and Earthchange News events

